Markedsforum: Våg å være annerledes

7sterkeAktuelt

På vårt første markedsforum ønsker vi å fokusere på det å tørre å være annerledes, tørre å skille seg ut, tørre å gå nye veger.

Hedmarkinger generelt er kanskje ikke mest kjent for å være dristige og høylydte, og tankene går gjerne til Ludvik fra Flåklypa som et eksempel på typen: Ludvig sover lenge om morgenen, er plaget med høy-snue og er svært redd for forandringer. Et sitat som er typisk for Ludvig er «det er fali det». Ludvig er saktmodig, litt sær, og trives best med det gamle. Ludvig er pessimistisk og redd for det meste, skamklipt – kort i nakken og tett ved øra.

Vi tror imidlertid at det finnes variasjoner også her, og er sikre på at kreativiteten vil blomstre i samhandel og kommunikasjon med likesinnede!

Program

8.30 Registrering, servering av kaffe og te

9.00 Velkommen ved 7sterke

9.05 Innovative drittsekker selger som hakka møkk
Douchebags ble født sommeren 2009 da produktutvikler og siv.ing.-student Truls Brataas møtte twintip-legenden Jon Olsson på en surfetur til idylliske Hoddevik på Stadlandet. Erling Magnus ble med på laget vinteren 2011, og de lanserte den patenterte ski-og snowboardbagen med forhåndssalg 1.januar 2012. I dag har de distribusjon til 20 land og utvider stadig kolleksjonen, med en visjon om å være den foretrukne merkevaren på reiseutstyr for actionsportentusiaster.

Truls Brataas og Erling Magnus Solheim, Douchebags

10.15 Pause

10.30 Markedsføring i Den Moderne Folkeligheten
Folk flest er ikke lenger hva folk flest engang var. Det folkelige er i endring og inkluderer i 2013 utstrakt bruk av smarttelefoner og sosiale medier, storbyferier i Europa, ferdigvasket salat fra Bama og orkidèer i vinduskarmen. Endringene skjer nå, og de er drevet frem av blant annet økt kjøpekraft, økt utdanning, informasjonsrevolusjonen på internett, samt tilgang til rimelig teknologi og produkter. Den Moderne Folkeligheten er viktig for alle oss som jobber med markedsføring, kommunikasjon og innovasjon, fordi vi aldri må undervurdere forventninger, preferanser og smak hos folk flest. Det er viktig at vi tar inn over oss endringene i dag, for den gamle folkeligheten kommer aldri mer tilbake.

Paal Fure, administrerende direktør Aegis Media Norge og Marius Jensen, Strategisk rådgiver Vizeum

11.30 Lunsj

12.15 Tradisjonell bedrift med utradisjonell markedsføring
Mapei har tatt i bruk radio– og tvreklame i sin markedsføring og har lykkes godt med det. Hva var avgjørende for å ta et såpass utradisjonelt grep i forhold til markedssatsningen, og hvordan har responsen vært?

Trond Hagerud, Administrerende direktør Mapei AS

12.45 Pause

13.00 Norwegian Rain—noe annet enn den tradisjonelle allværsjakken
Resirkulert hi-tech stoffer fra Japan og skjulte sømmer og andre teknikker fra regntøy- industrien her hjemme. Slikt blir det estetisk og teknisk regntøy av! Noe en har god bruk for om man holder til i det våteste hølet på jord AKA Bergen. Norwegian Rain har dessuten begynt å slå seg opp internasjonalt med sine versjoner av en “classical coat that can be transformed into subtle avant garde”.

Alexander Helle og T-Michael, Norwegian Rain

14.15 Avslutning og vel hjem!

Påmelding

Via e-post: hcn@norskebacker.no. Oppgi navn på deltaker samt firma og adresse.

Deltakeravgift: 650,-
Bindende påmelding, faktura sendes etterskuddsvis
Påmeldingsfrist: 31. mai 2013, eller så snart som mulig

Sted: Kongsvinger festningshotell

Dato: Fredag 7. juni

Tid: 8.30 (registrering) til 14.15

For mer informasjon, ta kontakt med Hege C Ness på e-post: hcn@norskebacker.no eller tlf. 974 60 251.

Vi tar forbehold om trykkfeil, og endringer i programmet som er utenfor vår kontroll.