Denne våren lanserer Magnor Glassverk hele 7 nyheter. 50 journalister møtte opp på visningen i Oslo i januar.
Magnor Glassverk har eget, permanent utstillingslokale i Oslo. Det var hit de inviterte presse og bransje til visning og påfølgende bransjedager i januar.
– Det er alltid god oppslutning om disse visningene. I år kom det over 50 journalister, og det er omtrent som vanlig, forteller designer Teresa Bergerud på Magnor Glassverk.
Etter visningen har det blant annet vært et stor, 2-siders oppslag om nyhetene fra Magnor i Aftenposten. Bergerud forteller også om godt salg til bransjen.
Nyhetene omfatter blant annet glass, karafler, service og et sausenebb designet av kokken Charlotte Mohn. Årets bestselgere ser ut til å bli krystallserviset Filippa, design Teresa Bergerud, og glasserien Mille Miglia til øl og dram, tegnet av Cecilie Moi Sindum. Mille Miglia er navnet på det første offisielle landeveisbilløpet i Italia i 1927.