Nå lanserer gründerne i Tag#Design salgskanalen tagyourshoes.com. Med sosialt entreprenørskap i bunn er markedet globalt og salgskanalen sosiale medier. Skoprøver har allerede funnet veien til England, Mexico og USA.
– Vår virksomhet er basert på bruk av sosiale medier til markedsføring og nettet til salg. Vi har en internasjonal målgruppe og har hele tiden tenkt utenfor Norge. Da er det en utfordring å synes, men samtidig er jo markedet desto større, sier Rolf Findsrud i Tag#Design.
Sammen med Luisa Arango står han bak det nyskapende selskapet. I disse dager er de klare til å lansere hjemmesiden tagyourshoes.com, der du kan kjøpe norskdesignede sko og etter hvert andre produkter med et sosialt budskap. Det kan være alt fra å gi blod eller dedikerte midler til spesielle prosjekter. Stadig flere handler klær og sko på nett og konseptet har gitt mye oppmerksomhet ute i verden.
– For oss handler det om å få kundene til å dele budskapet på sosiale medier. Så langt har vi brukt mye tid på konseptutvikling, men de første produktene er klare og vi har sendt dem til så ulike steder som England, Spania, Mexico og USA.
Selskapet har blant annet eierne bak Klubben AS med seg, har fått støtte fra Innovasjon Norge og er vekstselskap hos 7sterke.
– Gode samarbeidspartnere er viktig for oss. Det har gitt oss tilgang til et stort nettverk og mye kompetanse som vi ikke ville hatt ellers. For oss som har store ambisjoner om vekst gir det å ha gode eiere og rådgivere i ryggen oss muligheten til å holde hastigheten på prosjektet oppe.
Nysgjerrig? Du kan selv kikke på tagyourshoes.com